maanantai 11. huhtikuuta 2016

11.4.


Ikä taitaa painaa. Nimittäin lukiessa pitää siirtää tekstiä kauemmaksi, kun ei meinaa lähelle nähdä enää niin hyvin.
Tilanne on siinä mielessä kamala, että mies on muutaman kerran sanonut: "Sulle ei kyllä passaa mitkään silmälasit!" Olen testannut hänen lasejaan. Lapsetkin ovat testanneet ja monet ilot olemme saaneet, kun näyttävät Harry Pottereilta ja ties miltä nuorilta tohtorismiehiltä.
Mutta minä olen Suomen (kenties maailman) ensimmäinen ihminen, jolle ei löydy laseja, vaikka ikänäkö niin vaatisi.

Tämmöset näkökysymykset pistävät pohtimaan muutenkin tyytyväisyyttä omaan itseen ja (ulko)näköön.
Jos minulla olisi lasit, leikkaisin kai jonkin hauskan lyhyen hiusmallin, laittaisin ehkä sen Iloisen takin, korkeakorkoiset kengät ja loikkisin pitkillä koivillani reippaita askeleita (syntyjäni olen lyhytjalkainen työihminen, joten pitkät sääret ovat sellainen haavekuva).
Lasien myötä kuvittelen, että olisin sitten myös reipasotteinen satutäti iloisessa mekossani ja hankalat luonteenpiirteet ropisisivat matkan varrelle. Olisivat siis oikein ihmelasit.

Vuosien varrella olen huomannut, että olen pohjimmiltani mekkoihminen, vaikka ihailen niitä pitkäkoipisia farkkuihmisiä. Minulle on muotoutunut muutama luottokaapu, joiden pukeminen verhoaa minut turvallisuuden tunteeseen. Olipa päivä tai tilanne mikä hyvänsä, tietty mekko ylläni olen turvassa. Yksi luottomekko on musta. Kun laitan sen ylleni, tunnen olevani pätevämpi kuin olenkaan (aika usein se mekko on minulla töissä).

Minulla on yhdet farkut, jotka olen ostanut jo ennen kuopuksen syntymää, nelisen vuotta sitten. Tänä keväänä niistä ratkesi polvi! Niin paljon olen niitä käyttänyt. Olen kuvista huomannut, että nykyisin ihmiset liikuskelevat julkisilla paikoilla polvista revenneillä farkuilla. Itse keräilen vielä rohkeutta siihen. 36-vuotias ei aivan heti taivu kaikkiin kotkotuksiin, kuten rikkinäisiin housuihin.






8 kommenttia:

  1. Heti aloin täällä miettimään minkälaiset lasit sulle sopis. Sisälläni heräsi vanha optiikanmyyjä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kerropa mullekin, millaisia suunnittelit! ;)

      Poista
  2. Ihana, Maria. Ikänäkö, näkökysymys, kysymysmerkki, merkkifarkut...Kaikesta poikii aina uusia näköaloja ja uusia mietintämyssyjä.
    Kyllä sinullekin löytyy sinunnäköiset pokat, joissa olet oma itsesi!
    Tervetuloa rillipäitten joukkoon! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, se ois hauskaa joskus kirjoittaa vaan sellainen ajatuksenvirtateksti, että miten mielikuvat liikkuu eteenpäin! Yhtenä päivänä makasin meidän olohuoneen matolla ja mulla tuli eräs ihminen mieleen. Sitten mietin, että miten mulla voi matosta tulla mieleen ihminen, mutta siinäkin ehti olla jokin ajatuskulku välissä.
      Kiitos, saa nähdä milloin löytyy kakkulat mun nenälle keikkumaan! :)

      Poista
  3. Laitathan sitten kuvaa uusista laseista. Silmälaseilla saa kivasti ilmettä kasvoille, varmasti sinullekin löytyy sopivat! Minunkin tekisi mieli uusia laseja, mutta koska optikko sanoi pari-kolme vuotta sitten että nämä lasit voi olla vaikka kymmenenkin vuotta jos vaan kehyksiä jaksan katsella, niin enhän minä pihinä ihmisenä raaski vaihtaa :) on pysynyt niin pitkään näkö samana, niin siksi optikko meinasi että näin 35v synttäreiden kynnyksellä siihen ei isoja muutoksia ehkä tulisi...? Mene ja tiedä...
    T.Sanniska
    Ps ihanan värinen paita ja huivi!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Saa nähdä, milloin mulla ne prillit lopulta on!
      TOivoisin juuri, että löytäisin jotkut, jotka sopii kymmenen vuotta, niin epätoivoiselta tehtävä vaikuttaa.
      Kiitos! Kuva on itseasiassa vuoden vanha. Paitana tavallinen trikoopaita, nyt lenkkipaidaksi alentunut. Huivi on villaneule, jonka teimme siskoni kanssa mummolle 80-vuotislahjaksi.Luulin ennen, ettei sininen missään tapauksessa sovi minulle, mutta nykyisin olen rohkaistunut käyttämään sitä.

      Poista
  4. Sulle sopis puiset rillit. Vaikken yhtään tunnekaan sua, sun teksteistä vois päätellä, että näyttäisit hyvältä puiset rilllit päässä:)
    Aurinkoa viikkoosi!
    Liinu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanko totta! Eipä ole itsellä käynyt mielessä. (Niin kuin ei mikään muukaan malli, koska tämä on Epätoivon Asia).

      Kiitos samoin, kirkkaita kevätpäiviä!

      Poista

Ilahdun viestistäsi!