sunnuntai 16. elokuuta 2015

16.8.

Olen saanut haasteen Tau(v)onpaikka-blogista. (Olen maailman huonoin haasteisiin vastaaja, mutta nyt vastaan!)
 1.Milloin ja miksi aloit pitämään blogia?

Ensimmäisen blogini aloitin noin 7 vuotta sitten (täytyy tunnustaa, etten muista enää tarkkaa aloitusaikaa). Se oli vähän aikaa, sitten tuli toinen hetkellinen ja kolmas kerta toden sanoi: Pieniä juttuja on nyt pian kuusivuotias. Aloitin Lankahullu-nimisenä (luulin, että kerron vain neuleista), mutta Pieniä juttuja -nimi sallii enemmän aiheita.
Alun perin en tiedä miksi aloitin, mutta ajan saatossa tästä on tullut minulle ajatusten taltioimispaikka-päiväkirja-käsityökirja.

2. Mikä bloggaamisessa on mukavinta?

Itselleni mukavinta on kirjoittaminen: päivitykset alkavat muotoutua jostakin yksittäisestä lauseesta. Kävellessä tai pyöräillessä saatan ajatella jonkin tekstin valmiiksi ja kirjoittaminen vie vain hetken. Tekstit syntyvät intuitiivisesti; minulla ei ole koskaan luonnoksia odottamassa.
Ajan kuluessa monista kommentoijista on tullut sielunsiskoja, ruutujen takaa löytynyt uusia tuttuja. Ajatusten jakaminen ja keskustelu on arvokasta. Myös esimerkiksi se, että saan tehdä myssyjä, on teidän ansiotanne. Ilman blogia niitä ei välttämättä olisi olemassa.

3. Mikä bloggaamisessa on haasteellisinta?

Haasteellisinta on mielestäni olla rehellinen. Tarkoitan tällä sitä, että haluan olla aito, ilman stailauksia. Mitä kerron, mitä jätän kertomatta. Blogi on kuitenkin vain yksi raapaisu minusta, aika syvä raapaisu tosin.



4. Mistä blogisi nimi tulee?

Pieniä juttuja - elämästä, maailmasta, lapsista, aikuisista, arjesta, ilosta, murheesta, voimasta, väsymyksestä, kaikesta.

5. Mitkä kolme adjektiivia kuvaavat blogiasi?

Luova, haikea, pohdiskeleva.

6. Entä mitkä kolme adjektiivia kuvaavat sinua?

Nuo samat kolme sanaa sopivat kyllä minuunkin.

7. Miten vietät vapaa-aikaasi?

Puuhastelen. Olen tyytynyt toteamaan sen, että olen aktiivinen ihminen, en makoile yleensä. Luen lehtiä, teen käsitöitä, käyn lasten kanssa kirjastossa, järjestelen, olen pihalla...



8. Liittyykö blogisi työhösi?

Tavallaan kyllä. Olen työssäni ihmisten ja kielen kanssa tekemisissä, molemmat ulottuvuudet ovat myös näissä teksteissä.

9. Mistä aiot kirjoittaa tänä syksynä?

En tiedä, aika näyttää.

10. Oletko tehnyt joulukalenterin blogiisi?

Olen joskus aloittanut, mutta en jaksanut loppuun. Se olikin liian säänneltyä minulle: joka päivä pitäisi olla laadukas postaus.




11. Oletko koskaan ajatellut lopettavasi blogin kirjoittamisen?

Lähes joka viikko :) Onko tämä julkisuushakuista? Mitä tarvetta blogi tyydyttää? Jos olisi hiljaa ja miettisi kaikki itsekseen? Tällaisia esimerkiksi monesti mietin.
Mutta sitten olen taas saanut jonkin ihanan viestin, joka on antanut intoa jatkaa. Kai tälle on paikkansa tässä blogimaailmassa.


En nyt haasta ketään. Napatkoon joku vaikka nämä kysymykset tästä!


12 kommenttia:

  1. Kiitos maria! <3
    Ihana että otit kopin. Pieniä juttuja on mukava lukea!
    Elokuun ihania aurinkopäiviä Sinulle kotiin ja töihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin, mukavia päiviä kaikkialle!

      Poista
  2. kiitos vastauksista :D blogiasi on kiva lukea,paljon asioita joita iteki monesti mielessään pohtii..jatka samaan malliin ;)

    VastaaPoista
  3. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos viestistä, LeaStiina! Jostakin syystä naputtelin ohi ja poistin viestisi, mutta kiitos siitä silti!

      Poista
  4. Sinun kirjoituksia on niin mukava lukea. Olet elämääsi tyytyväinen. Onnen hetkiä paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä! Voin sanoa, että olen elämääni tyytyväinen. Minulle on tapahtunut ja tapahtuu paljon hyvää, minulla on vapaus elää niin kuin hyväksi koen.

      Poista
  5. Tykkään juuri tuosta: Olla aito, ilman stailauksia. Mutta ( ja iso mutta onkin), Jos kerrot rehellisesti elämästäsi silloin, kun ei mene hyvin, olet ikuinen valittaja, ja jos sanot: "kiitos hyvin menee", valehtelet niin itsellesi kuin muillekin. Tähän olen törmännyt sata kertaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se: löytää se kultainen keskitie valittamisen ja hehkuttamisen välillä ;). Uskon kuitenkin siihen, että hyvää jakamalla saa aikaan hyvää, jospa se tätäkin kautta joskus onnistuisi!

      Poista
  6. Mielestäni on hienoa, että osaat sanoin kuvailla erilaisia asioita. Monesti sellaisia, joihin on helppo samaistua. Joskus ajattelen, että olisipa jännä tavata vuosien jälkeen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Joitakin vanhoja tuttuja olen tavannut, suurimpaan osaan en ole missään törmännyt, vaikka varmasti olisi ollut mahdollista :) Elämä on muuttanut ja hionut meitä kaikkia, olisi kyllä jännä vaihtaa ajatuksia. Onkohan meillä mitään luokkakokouksia tulossa? :)

      Poista

Ilahdun viestistäsi!