keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

1.4.


Kuuluu semmoista, että olen pitänyt peittopajaa.
Samaan aikaan kuopus sai tehdä mitä halusi. Hän viihtyi ompelupöydän lähimaastossa kaivelemassa kaapeista kattiloita ja lusikoita. Ne kolisivat ja kilisivät, minä ompelin. Nättiä oli sekä peiton pallokankaat että kattiloiden muodostamat palloasetelmat lattialla. Arki on kaunista.

Rairuoho keittiön pöydällä on kasvanut elinvoimaiseksi ja vihreäksi. Tänään ripottelin siihen muutaman savimunan, jotka nykyinen ekaluokkalainen teki eskarissa. Keittiön seinälle laittelin poikien koulussa tekemiä keltavihreitä askarteluja.
Marraskuussa ei tulisi mieleenkään katsella keltaista ja vihreää, mutta näihin valon päiviin ja kevätauringon alle ne sopivat täydellisesti.
Onneksi on vuodenajat, onneksi on mielen vaihtuva värikartta.

3 kommenttia:

  1. Hyvää Pääsiäistä! Valo on ihanaa. Meillä on muuten keittiössä keltaiset kaakelit ja on ne muuten vessassakin, en oo vielä kyllästynyt. Kevätkin on mukavaa aikaa, vaikka enemmän olen syksyihmisiä. Niin- onneksemme on vuodenajat. T. Pirta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Rauhallisesti ja verkkaisesti sujui pääsiäinen.
      Tuo väriasia on mielenkiintoinen :) Meillä on vessassa siniset kaakelit. Inhosin niitä aluksi. Mutta nyt olen ihan tottunut - pitää vaan sisustaa vessa sen sinisen ehdoilla.

      Poista
    2. Kiitos! Rauhallisesti ja verkkaisesti sujui pääsiäinen.
      Tuo väriasia on mielenkiintoinen :) Meillä on vessassa siniset kaakelit. Inhosin niitä aluksi. Mutta nyt olen ihan tottunut - pitää vaan sisustaa vessa sen sinisen ehdoilla.

      Poista

Ilahdun viestistäsi!